2η Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λευκωσίας
Share to:
Παρουσίαση αποτελεσμάτων για την υφιστάμενη κατάσταση κινητικότητας στην Μητροπολιτική περιοχή Λευκωσίας, στη 2η Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λευκωσίας
Πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου 2023 στο Πολιτιστικό Κέντρο της Τράπεζας Κύπρου, με συμμετοχή φορέων και πολιτών, η 2η Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λευκωσίας, η εκπόνηση του οποίου συντονίζεται από τον Κλάδο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Τμήματος Δημοσίων Έργων και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κύριος Γιάννης Νικολαΐδης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, τόνισε ότι ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός βιώσιμης αστικής κινητικότητας έχει αποδειχθεί ως ένας αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των κλιματικών, ενεργειακών και περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις σε σχέση με τις μεταφορές. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις σχεδιασμού, όπως είπε ο κύριος Νικολαΐδης το ΣΒΑΚ καλύπτει όλες τις πτυχές της κινητικότητας (ανθρώπων και αγαθών), τους τρόπους μεταφοράς και τις υπηρεσίες και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη συμμετοχή των πολιτών και των εμπλεκόμενων φορέων.
Αφού η έναρξη των εργασιών εκπόνησης του ΣΒΑΚ Λευκωσίας σηματοδοτήθηκε με την 1η Δημόσια Διαβούλευση στις 18 Μαΐου 2022, στο παρόν στάδιο, ανέφερε ο κύριος Νικολαΐδης, έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση, σύμφωνα με τον κύκλο του ΣΒΑΚ, που αφορά την προετοιμασία και ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και η διοργάνωση της 2ης Δημόσιας Διαβούλευσης αφορά την παρουσίαση αυτών των αποτελεσμάτων στο ευρύτερο κοινό και στους πολίτες.
Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος των Συμβούλων Μελέτης του ΣΒΑΚ Λευκωσίας, κος Απόστολος Μπιζάκης, προχώρησε, στο πρώτο μέρος της παρουσίασης του, σε αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης της περιοχής μελέτης, όπως αξιολογήθηκε μέσα από μετρήσεις και αναλύσεις δεδομένων στις ενότητες Κοινωνικο-οικονομικά και Δημογραφικά χαρακτηριστικά, Χωροταξικά και Πολεοδομικά χαρακτηριστικά, Οδικό Δίκτυο και Κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, Δίκτυο Δημόσιων Συγκοινωνιών, Επιπτώσεις από την Οδική Κυκλοφορία, Δημιουργία Συγκοινωνιακού Μοντέλου και Ανάλυση Υφιστάμενης Κυκλοφορίας.
Στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης του κυρίου Μπιζάκη, αναλύθηκαν τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας, που διενεργήθηκε κατά την περίοδο Αυγούστου και Νοεμβρίου 2022 με συμμετοχή κατοίκων και εργαζομένων στη Λευκωσία, στοχεύοντας, μέσα από την καταγραφή των απόψεων των πολιτών γύρω από την κινητικότητα στην ευρύτερη περιοχή της αστικής Λευκωσίας και των προσδοκιών τους για τη Λευκωσία του αύριο, στην αξιολόγηση των προβλημάτων κινητικότητας και στη διατύπωση ενός οράματος για το μέλλον μέσα από συμμετοχική διαδικασία.
Συνοψίζοντας ο κος Μπιζάκης τόνισε ότι το ΣΒΑΚ δεν είναι απλά ένα στρατηγικό σχέδιο, αλλά ένα σύστημα εκπαίδευσης και διαχείρισης αλλαγής για την αστική κινητικότητα και την βιώσιμη αστική ανάπτυξη των επόμενων δεκαετιών.
Η 2η Δημόσια Διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Λευκωσίας ολοκληρώθηκε με συζήτηση, τοποθετήσεις και εισηγήσεις φορέων και πολιτών, oι οποίες θα αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό μέτρων που θα αποτελέσουν το αντικείμενο της 3ης Δημόσιας Διαβούλευσης .
Παρακολουθείστε όλη την εκδήλωση εδώ
Τεύχος 2ης Δημόσιας Διαβούλευσης για το ΣΒΑΚ Λευκωσίας
Φωτογραφικό Υλικό: