The 3rd Public Presentation for the Strategic Plan for Sustainable Urban Mobility (SUMP) for the wider urban area of Nicosia has also been completed.
Share to:
Πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου 2024, στο Δημαρχείο Λευκωσίας, με μεγάλη επιτυχία, η 3η και τελευταία παρουσίαση για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας της ευρύτερης αστικής περιοχής Λευκωσίας, με στόχο την ενημέρωση των πολιτών για την ανάπτυξη της στρατηγικής και τα προτεινόμενα μέτρα (έργα και πολιτικές) με ορίζοντα υλοποίησης το 2030.
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο κ. Ελευθέριος Ελευθερίου, Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων, τόνισε ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ως αρμόδιο για την χάραξη της πολιτικής των μεταφορών στην Κύπρο, προωθεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), έχοντας ως στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένης προσέγγισης για την ενίσχυση των εναλλακτικών τρόπων διακίνησης, την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και προσβλέποντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στα αστικά κέντρα.
Το Τμήμα Δημοσίων Έργων, σημείωσε ο κ. Ελευθερίου ανέλαβε την εκπόνηση των ΣΒΑΚ Παγκύπρια, σε συνεργασία με τους Δήμους και το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, που συμμετέχουν ενεργά στις διάφορες Επιτροπές Παρακολούθησης, και έχει εξασφαλίσει τη συγχρηματοδότηση τους από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Στη συνέχεια, ο κ. Ελευθερίου έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το ΣΒΑΚ Λευκωσίας έρχεται να ενισχύσει, να συμπληρώσει και να προωθήσει μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις για την ευρύτερη αστική περιοχή της Λευκωσίας, και αναφέρθηκε σε δύο κύρια σημεία: Πρώτον, για τον Δήμο Λευκωσία η εκπόνηση του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ) το 2010 προηγήθηκε του ΣΒΑΚ, οπότε τόσο το ΟΣΚΛ όσο και τα προτεινόμενα έργα υποδομής που υλοποιήθηκαν, λήφθηκαν υπόψη από τους Συμβούλους κατά την εκπόνηση του ΣΒΑΚ Λευκωσίας. Και δεύτερον, στο ΣΒΑΚ Λευκωσίας ενσωματώθηκε ως προτεραιότητα ο σχεδιασμός για τη διαμόρφωση των Λεωφόρων Στροβόλου και Λεμεσού για την ένταξη λεωφορειολωρίδων. Σημείωση, ότι οι δύο αυτές λεωφόροι αποτελούν μέρος του διαδρόμου που προτάθηκε για εισαγωγή τραμ στη Λευκωσία, για τον οποίο εκπονήθηκε τεχνοοικονομική μελέτη από το Τμήμα Δημοσίων Έργων σε συνεργασία με τον Δήμο Λευκωσίας το 2015.
Ακολούθως, ο κ. Απόστολος Μπιζάκης, εκ μέρους της ομάδας των συμβούλων μελετητών του ΣΒΑΚ, προχώρησε σε παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής για την ευρύτερη αστική περιοχής της Λευκωσίας και αφού απαρίθμησε τα συμπεράσματα-προβλήματα στους άξονες οδικό δίκτυο, όπως αναδεικνύονται από τη μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης, ανέλυσε το όραμα , τους στόχους αλλά και τη στρατηγική του ΣΒΑΚ, δίνοντας έμφαση στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων που αφορούν την οδική ασφάλεια, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την οικονομική αποδοτικότητα, την ισότιμη προσβασιμότητα καθώς και την ποιότητα ζωής. Ο κ. Μπιζάκης εξήγησε επίσης, την επίδοση των εναλλακτικών στρατηγικών σεναρίων για το ΣΒΑΚ Λευκωσίας ενώ ολοκλήρωσε την παρουσίαση του με λεπτομερή περιγραφή του Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για την ευρύτερη αστική περιοχής της Λευκωσίας, με προτεινόμενα μέτρα σε πέντε πυλώνες πολιτικής που αφορούν διαχείριση οδικού δικτύου, Δημόσιες Συγκοινωνίες, Κίνηση ποδηλάτων, Κίνηση πεζών.
Η 3η Δημόσια Παρουσίαση για το ΣΒΑΚ Λευκωσίας ολοκληρώθηκε με εποικοδομητική συζήτηση στο πλαίσιο της οποίας οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις, σχόλια και εισηγήσεις.
Watch the event here.
Παρουσίαση Μελετητών 3ης Δημόσιας Παρουσίασης ΣΒΑΚ Λευκωσίας
Φωτογραφικό Υλικό: