Nicosia Sustainable Urban Mobility Plan: Public Consultation on Priority Measures in Public Transport
Share to:
Πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Στροβόλου, με σημαντική συμμετοχή εμπλεκόμενων φορέων και πολιτών, Δημόσια Διαβούλευση για Μέτρα Προτεραιότητας στις Δημόσιες Μεταφορές στις Λεωφόρους Στροβόλου και Λεμεσού. Ο σχεδιασμός των Μέτρων Προτεραιότητας εμπίπτει στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λευκωσίας, η εκπόνηση του οποίου συντονίζεται από τον Κλάδο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Τμήματος Δημοσίων Έργων και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος: «Ανταγωνιστικότητα και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο κύριος Ελευθέριος Ελευθερίου, Γενικός Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων, ανέφερε ότι οι λεωφόροι Στροβόλου και Λεμεσού αποτελούν μέρους του διαδρόμου που προτάθηκε για εισαγωγή τραμ στη Λευκωσία και για τον οποίο εκπονήθηκε τεχνοοικονομική μελέτη από το Τμήμα Δημοσίων Έργων σε συνεργασία με τον Δήμο Λευκωσίας, το 2015. Κατά συνέπεια, όπως είπε ο κύριος Ελευθερίου, η κατασκευή λεωφορειολωρίδων στις λεωφόρους αυτές, αποσκοπεί στην εισαγωγή ενδιάμεσων μέτρων, τα οποία θα υλοποιηθούν μέχρι το 2027 και θα οδηγήσουν σε αύξηση της χρήσης των δημόσιων επιβατικών μεταφορών. Ο κύριος Ελευθερίου τόνισε επίσης ότι η υλοποίηση των λεωφορειολωρίδων αποτελεί βασικό έργο στο ευρύτερο πλαίσιο της αναβάθμισης των δημοσίων μεταφορών που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, με επενδύσεις αξίας πέραν των 65 εκ. ευρώ μέχρι το 2030 και υπογράμμισε ότι γνώμονας του Τμήματος Δημοσίων Έργων είναι η παροχή εναλλακτικών επιλογών διακίνησης για όλους.
Στη συνέχεια, ο κ. Αλέξανδρος Καμπέρος, Εμπορικός Διευθυντής της Cyprus Public Transport, παρουσίασε τα ωφελήματα της υπηρεσίας Pame Express τόσο για τους χρήστες της υπηρεσίας όσο και για το περιβάλλον γενικότερα με τη μείωση ιδιωτικών οχημάτων και την αντίστοιχη μείωση ρύπων.
Ακολούθως, ο εκπρόσωπος των Συμβούλων Μελέτης του ΣΒΑΚ Λευκωσίας, κύριος Απόστολος Μπιζάκης, αφού υπογράμμισε ότι σκοπός του σχεδιασμού διαδρόμου προτεραιότητας των λεωφορείων είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης με λεωφορεία και της μείωσης των ρύπων από τον τομέα των μεταφορών βάσει της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας για την Ενέργεια και το Κλίμα , περιέγραψε τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου και παρουσίασε τα εναλλακτικά σενάρια καθώς και την επιλογή βέλτιστης λύσης στην οποία κατέληξε η Επιτροπή Παρακολούθησης με βάση συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης. Από τη λειτουργία του διαδρόμου, όπως ανέφερε ο κύριος Μπιζάκης, θα προκύψουν οφέλη όπως η εξοικονόμηση χρόνου για τους επιβάτες, αξιόπιστα δρομολόγια, μείωση κατανάλωσης καυσίμου,μείωση ρύπων, αύξηση επιβατικής κίνησης και αύξηση μεταφορικής ικανότητας του δικτύου.
Η Δημόσια Διαβούλευση ολοκληρώθηκε με κατάθεση θέσεων και προτάσεων από φορείς και πολίτες οι οποίες θα συζητηθούν περαιτέρω στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης και ολοκλήρωσης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λευκωσίας και με θετικό πρόσημο το κοινό όραμα για μια Λευκωσία βιώσιμη για όλους τους πολίτες.
Watch the event here.
Φωτογραφικό Υλικό: